Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#használatarányos útdíj

MTI Gazdaság

75 milliárd forint folyt be e-útdíjból

A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden.

MTI Gazdaság

MN: Brüsszelnek nem lesz baja az e-útdíjjal

Rövidesen nyilvánosságra hozzák az Európai Bizottság ellenőrei a hazai elektronikus útdíjfizetési rendszerrel kapcsolatos meglátásaikat – írja a Magyar Nemzet hétfői számában.

Nagy Gergő Gazdaság

E-útdíj: Vannak utak, ahol garantáltan nem ellenőriznek

A kincstár örülhet, egyelőre terv szerint folynak be az elektronikus útdíjpénzek, ugyanakkor a kisebb fuvarozók nehéz helyzetbe kerültek. A számukra nyújtott útdíjhitel kamata magas, így nem tudni, hogy a nagyok mellett meddig maradhatnak talpon. Az útdíjrendszert eközben már Brüsszel is vizsgálja, a szakma szerint az átláthatóbb díjszámítás irányába kellene elindulni, de még díjcsökkentés is benne lehet a pakliban. Közben az egyik legnagyobb probléma, hogy a rendszer nem működik hézagmentesen, könnyen lehet bliccelni.

MTI / hvg.hu Gazdaság

Kinevezték az ÁAK új vezérigazgatóját

Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.

hvg.hu Gazdaság

Index: kirúgták az autópálya-kezelő vezetőit

Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.

MTI Itthon

Bajnaiék felfüggesztenék az e-útdíjrendszert

Az Együtt-PM azt követeli, hogy függesszék fel a használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) üzemeltetését, javítsák ki a hibákat, állapítsanak meg egy méltányos és a környezeti szempontokat érvényesítő tarifarendszert - írta az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében Jávor Benedek.

MTI Vállalkozás

Az e-útdíj tovább súlyosbítja az állattartók helyzetét

Az e-útdíj bevezetése 20-30 százalékkal növeli a sertésszállítás költségeit, ami tovább növeli az ágazat veszteségét, mivel az állattartók nem tudják tovább hárítani azt - mondta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára szerdán.

Szabó M. István Gazdaság

E-útdíj: a hibákat tagadják, problémamegoldás sincs

A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.

MTI Vállalkozás

Gyümölcsre is kérik az e-útdíj-engedményt

A FruitVeB üdvözli az e-útdíj-könnyítéseket, de szükségesnek tartja, hogy a gyümölcstermékek is a zöldségfélékkel azonos elbírálásban részesüljenek, ezért Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter további közbenjárását kérik.

MTI Vállalkozás

E-útdíj: Már 38 cég szerződött flottakövetésre

A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt - GPS-alapon működő flottakövetőt - auditált az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - olvasható az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján.

MTI Közlekedés

A traktoros gazdáknak nem kell útdíjat fizetniük

Azok a mezőgazdasági termelők mentesülhetnek az útdíj megfizetése alól, akiknek az éves árbevételük legalább 50 százaléka mezőgazdasági főtevékenységből származik - derül ki a keddtől hatályos és a Magyar Közlöny június 30-ára keltezett 111-es számában megjelent kormányrendeletből.

MTI Közlekedés

10 óráig nem kell útdíjat fizetni

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.

Szabó M. István Gazdaság

Megvan, kik építenék az e-útdíjrendszert

Három hazai, egy-egy kínai, olasz, osztrák és szlovák, valamint egy osztrák-magyar konzorcium jelentkezett a magyar e-útdíj infrastruktúra építésére kiírt közbeszerzésre. A rendszernek jövő júliustól évi 150 milliárd forintot kellene termelnie. De az egész könnyen dugába dőlhet, miután a versenyzők rajtvonalra hívása sem volt problémamentes.

1 2
Már öt ember ellen emeltek vádat Liam Payne halálának ügyében

Már öt ember ellen emeltek vádat Liam Payne halálának ügyében

A társaság, amelyiknek még Trump se tud ártani: mi vár 2024 sikercégére, az Nvidiára az új évben?

A társaság, amelyiknek még Trump se tud ártani: mi vár 2024 sikercégére, az Nvidiára az új évben?

Minden idők legnagyobb csalói a vietnámi piaci árustól Donald Trumpig

Minden idők legnagyobb csalói a vietnámi piaci árustól Donald Trumpig

Szilveszterre összeomlott az áramellátás Puerto Ricóban

Szilveszterre összeomlott az áramellátás Puerto Ricóban

Január 1-től ingyen lehet kutyát és kerékpárt szállítani a MÁV-csoport járatain Budapesten belül

Január 1-től ingyen lehet kutyát és kerékpárt szállítani a MÁV-csoport járatain Budapesten belül

Ön is úgy érzi, hogy a kormány földbe döngölte az inflációt? – 2024 gazdasági krónikája

Ön is úgy érzi, hogy a kormány földbe döngölte az inflációt? – 2024 gazdasági krónikája

Novák Katalin lemondásától Magyar Péter országhódításán át a TEK-robot bevetéséig – ilyen volt 2024 a HVG-fotósok szemével

Novák Katalin lemondásától Magyar Péter országhódításán át a TEK-robot bevetéséig – ilyen volt 2024 a HVG-fotósok szemével

Kevés fékkel és ellensúllyal vághat neki sajátos tervei végrehajtásának az újrázó Donald Trump

Kevés fékkel és ellensúllyal vághat neki sajátos tervei végrehajtásának az újrázó Donald Trump

10 új autó, amit nagyon várunk 2025-ben – magyarországi modellek is főszerepben

10 új autó, amit nagyon várunk 2025-ben – magyarországi modellek is főszerepben

A címlapról ajánljuk