szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre még biztonságban vannak a szóbeli tartalom mentes podcastek (pl. a fehérzajt sugárzók) a Spotifyon, de a hirdetési bevételeikbe már belenyúlt a legnagyobb streamingszolgáltató, és ki tudja, mi következik még. Dollármilliókról van ugyanis szó.

Előre nem látható következménye lett a Spotify podcast-vállalkozásának. Ahogyan arról mi is részletesen írtunk már, a Spotify akaratlanul is népszerűsítette ezeket, miután az algoritmusa előnyben részesíti az ilyen tartalmat a zenével szemben. A podcastek között is igen népszerűek azok, amelyek csupán egyszerű fehérzajt sugároznak, ami – állítólag – segíti a relaxálást és az elalvást.

Igencsak jól járnak az ilyen „műsorok” készítői: a Bloomberg szerint tavaly havi 18 ezer dollárt zsebelhettek be a Spotify által elhelyezett hirdetésekből. Egy merész számítás szerint összességében akár 38 millió dollárral növelhetné a Spotify az éves bruttó nyereségét, ha elterelné felhasználóit az ilyen fehérzaj podcastektől. A Spotify ugyan azt nyilatkozta, esze ágában sincs ilyet tenni, valami azonban mégis csak elkezdődött. A streamingóriás egy olyan lépésre szánta el magát, amely növeli a vállalat eredményét és hatással lesz a podcasterek bevételére is.

hvg.hu

A Bloomberg úgy tudja, hogy a fehérzaj podcasterek október 1-jétől már nem vehetnek részt a Spotify Ambassador Ads programjába. Ez a program a Spotify-tartalmak népszerűsítéséért díjazza az alkotókat. A programból való kizárás hátterében az a meggyőződés áll, hogy „nem jól költötték el ezt a pénzt”, mivel ezek a podcastok gyakran inkább háttérzajként működnek, és nem a hallgatók aktív bevonására szolgálnak. A cél a Spotify éves nyereségének növelése hirdetési költségvetésének átcsoportosításával. Egyébként az Ambassador Ads program változásai a hagyományos podcastereket is érinti: megnövelték a közönségigényt, százról ezerre az elmúlt 60 napban.

A fehérzaj podcastek készítői persze továbbra is kereshetnek pénzt a platformon fizetett előfizetők, hallgatói támogatás és olyan, harmadik féltől származó hirdetések révén, amelyek automatikusan kerülnek a műsorokba, hasonlóan a YouTube-hirdetésekhez. Ettől függetlenül a mostani lépés egy kulcsfontosságú bevételi forrást szüntet meg az ilyen fehérzaj podcasterek számára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!