Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nem is gondolnánk, de a Fiat Panda uniszex modell, csupán vásárlóinak 51 százaléka nő, a többi feltehetően férfi. Legalább három pandás srácot ismerek, sőt, évekig ábrándoztam a kisautóról, végül az Uno, Ritmo, Tipo háromszögben veszítettem el bizalmamat az olasz autók iránt. A mostani Panda tesztvezetés visszahozott valamit a rajongásomból, ez a Panda tökéletesen kiszolgálná igényeimet. A kéthengeres pörgettyű külön elismerést érdemel.
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
Az Audi A4 39 éve az Audi szekértolója, a kocsiból eddig mintegy tízmillió példány talált gazdára. Kipróbáltuk a megújított négyest, teszteltük dízel kombi és legerősebb S4 változatát.
Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.
Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.
Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC. Kipróbáltuk a legerősebb motorral.
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.
Egy olyan ikont, mint a Jeep Grand Cherokee, komoly elvárásokkal viszünk el sarazni. Mi magunk félve vállalkoznánk egy 20 milliós terepjáró siratófalas vallatására, de ha ezt helyettünk megszervezik, egye-fene, nyomassuk.
Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.
Maradtak a hátsókerék-hajtásnál, megnövelték az autót, kényelmesebbé tették, felszerelték az ötösből megismert csúcstechnikával és felpiszkálták takarékos motorját. Kell ennél több kedvcsináló egy teszteléshez? A legkisebb BMW-ben ezúttal sem csalódtunk. 8,6 milliós indulóárát pedig tessék lenyelni.
A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.
Mielőtt még végképp eltemetnénk a belső égésű izgalmas autókat, próbáljuk meg élvezni az elektromos autózás újdonságának varázsát. Az egyre szaporodó villanyautók közül a Fluence méreteivel, kényelmével és bérelhető akkumulátorával tűnik ki.
Az Iveco korán kezdte a villanyautózást: már 1986-ban kifejlesztette, és gyártani kezdte az első teljesen elektromos meghajtású Dailyt. Évekig csak szemezgettem a spenótzöld elektromos kisteherrel, az új Daily torinói bemutatóján nem voltam rest, kihasználtam az alkalmat és néhány keménykötésű belga ivecós segítségével kipróbáltam az elektromos teherautót.
A BMW 535i folyamatosan edzésben tartja a szívet, olyan szépen dobogtatja meg minden egyes előzésnél, hogy érezzük, hogy van még bennünk szusz, van értelme léteznünk, ha más öröm, vagy elismerés nem is ér, de legalább ez az odafigyelés, a teljes odaadás, a megfelelni akarás életben tart.
Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.
Igazi üzleti kombi, a Volvo V60, ára alapján a prémium autók között a helye. Takarékos dízelmotorral és start-stop rendszerrel is kipróbáltuk. Drága, de lehet vele spórolni.
Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
Két utat jár a Volkswagen Tiguan, egyik a városi vagányok csillogó aszfaltja, a másik a hobbiterepjárók sáros ingoványa. Mindkettőben otthon van a Tiguan, ám nem mindegy, melyiket hová visszük. Kipróbáltuk a felfrissített Tiguant városban, országúton, de egy kicsit terepen is megjárattuk. Csak az íze végett.