
HVG
Autó
Újraalkották az Audi ős-quattróját – három óra alatt elkapkodták az összeset
Összesen 30 darab készül belőle.
A tesztautónk 20 ezer kilométert futott, így szinte használtautós tesztnek is felfoghatjuk a próbát. Az igazsághoz tartozik, hogy ennek semmi nyomát nem éreztem az autó működésében, minden a helyén volt, nem zörgött semmi és műszakilag is kifogástalannak tűnt az Astra.
Mindennek megvan az ideje, mint a szalmakalapnak - szokta mondani anyám. A villanyautók ideje még nem jött el, de fénylik az alagút végén valami, ez az Opel Ampera. Kész van, itt van, teljesen autó és teljesen környezetbarát. A hatótávnövelő benzinmotorral ellátott villanyautóval forradalmi változások indulnak meg az autópiacon, az Ampera a környezettudatos és innovatív közlekedés egyik legsikerültebb szereplője. Kipróbáltuk és felvillanyozódtunk.
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
Az utóbbi időben sok Volvo tesztautót átengedtem, így elfelejtettem, hogy milyen egy jó Volvót vezetni. A most kipróbált S60 után bánom ezt a nagyvonalúságot, a Volvo megérdemli, hogy vezessék.
Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.
A megújult Opel eddigi legsikeresebb modelljét, az Insigniát ezúttal ferdehátúként, kétliteres turbómotorral és bioetanol meghajtással tettük próbára. Azt is mondhatnánk: fokoztuk az élvezeteket. Hogy megéri-e alkoholos változattal autózni, a tesztből kiderül. Annyi biztos, nagyon szereti a piát.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
Elégedetlenek voltak a Nissan szakijai az új Micrával. Nem volt pedig vele semmi gond, de úgy érezték, hiányzik tetejéről a hab. Az új kompresszoros motorral feltették az i-re a pontot. Nemzetközi próbán teszteltük a japán márka ígéretét.
Míg Nyugat-Európában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
Opel, Insignia, kombi, összkerékhajtás, izmos dízelmotor, hifi, automatikus váltó, táblafelismerés, sávtartó – ízfokozó összetevői egy kiváló autónak. De hogy a recept alkotóinak összekeverése milyen étket szült, az csak a tesztből derül ki.
A Chevrolet Aveo svájci bemutatóján nem győzték hangsúlyozni, mennyire új, friss és nagyszerű az autójuk. És valóban: szemből izgalmas, bent tágas, modern és haladó szellemű autót építettek. A motorválaszték kezdetben csak benzinesekből áll, teszteltük mindegyiket, kipróbáltuk az automatikus váltót, vezettünk négy- és ötajtós Aveót is.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
Az idei Genfi Autószalonon mutatta be a Volvo a hálózatról tölthető hibrid V60 modellt. Az autó szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 50 gramm/kilométer, fogyasztása nem több mint két liter száz kilométerenként. A 2012-től hazánkban is megvásárolható autót Berlinben a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen próbáltuk ki.
Nagyon jó vezetni az egynégyes kis turbóval a Merivát, nem is szabad a szívót választani. Akinek nincs pénze a négytagú dízelcsaládra, vigye a 120 lovas benzinest. Bicikliszállítóval teszteltük az Opel kis egyterűjét, a Merivát.
Aki elektromos autót akar, de nem golfautót vagy robogót, esetleg mopedautót, annak ma Magyarországon a Mitsubishi i-MiEV mellett a Peugeot Ion és a Citroen C-Zéro közül kell választania. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a villanyos franciákat.
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.
Az Opelnél már a negyedik generációba lépett a tüzelőanyag-cellás autó. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a hangtalan kéttonnást.
A Tisza Párt elnöke a friss gazdasági adatokra reagált.
Az Orbán-rendszer nagyhatalmakkal seftel, de tizenöt év után sincs hosszú távú stratégiája. Vélemény.
A csatorna azt állította, hogy nem voltak bírók a februári bírótüntetésen.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.