Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

I. N. Autó

Opel Corsa teszt: kívül-belül újratöltve

Kissé unottan készültünk az Opel Corsa-sajtóútra, elvégre – gondoltuk – tavaly már minden kiderült a kisautóról. Ezzel szemben bőven értek meglepetések. Először azon döbbentünk meg, mennyi fejlesztenivalót találtak az opeles mérnökök és dizájnerek az autó belsején. Igaz, eltelt már jó néhány esztendő a Smart megjelenése óta, de csak mostanság ébredtek rá Rüsselsheimben, hogy a fiatalabb generációk nem érik be néhány ósdi színnel, manapság mindenki saját kénye-kedve szerint óhajtja „berendezni” az autóját. S lőn csoda: mióta a Corsa ezernyi kombinációban rendelhető (vö. Corsa Art Collection és Color Edition), az eladások megugrottak, s ma már ilyen színességben újragondolt modellből adják el a kocsik ötödét.

Biró Csongor Autó

Skoda Fabia RS teszt: ha gyors autó kell

Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.

Biró Csongor Autó

Audi RS 3 teszt: vezettük a leggyorsabb magyar autót

Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.

Biró Csongor Autó

Nissan Murano teszt: bírja a terepet, de nem szereti

Az európai prémium szabadidőautó-piacot a dízelmotoros modellek uralják. A Nissan a Murano dízel változatával ide akar befurakodni. Bár formavilága különleges, technikája kifinomult, kényelme fejedelmi, és könnyű terepen is elboldogul, a Murano a japán, amerikai és koreai versenytársaival tud kikezdeni, a német konkurensekkel szemben csak az árversenyben győzhet. Sok piacon azonban ez lesz a döntő.

Biró Csongor Autó

Nissan Juke duplateszt: egy szívó, egy benzines

Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják, és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.

Biró Csongor Autó

Nissan Pathfinder teszt: erőből politizál

A Nissan hazánkban kapható legnagyobb terepjárója pont az, aminek látszik: igazi batár, ami nem ismer lehetetlent, igénytelen, de technikailag igen fejlett. Nem érezzük magunkat rosszul sem az országúton, sem az autópályán, sem az áruház parkolójában, de nem esünk kétségbe akkor sem, ha nagy hó esik, vagy netán elfogy előttünk az aszfalt. Teherautós gyökerei egyértelműek, ára borsos.

Biró Csongor Autó

Lexus CT 200h teszt: megeszi az Audit és a BMW-t?

Az októberi statikus hazai bemutató után vezethettük a legkisebb Lexust, az első full hibrid kompakt prémium autót, ahogy a márka a jövevényt pozícionálja. Hogy kik lesznek az alsó-középkategóriás hibrid hazai vásárlói, még a jövő zenéje, de az biztos, hogy a japánok a német Audi A3 és a BMW 1 ellen küldik harcba, de számítanak Lexus tulajdonosok második választására és minőségben tovább lépő priusosokra is. Az első tapasztalatok kellemesek, az autó meggyőzően minőségi és modern, ám vaskos ára alapján nem jósolunk neki nagy sikert itthon.

Biró Csongor Autó

VW Amarok teszt: luxus trágyahordó

A Volkswagen ezúttal elkésett, de nem késett le semmiről. Bár korábban volt platós autója (VW Caddy, VW Taro), a modern pickupok piacára utolsóként lépett. A jól bejáratott japánokra ráijesztett a VW az Amarokkal, a sok tekintetben különleges haszon- és élvezeti jármű kapásból a kínálat tetejére mászott fel. Teszteltük a csúcsmodellt.

Biró Csongor Autó

Peugeot 3008 teszt: kalóriaszegény

Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.

Biró Csongor Autó

Teszt: vezettük az új Chevrolet Captivát

A Chevrolet Captiva megújult, ám lényege megmaradt: továbbra is nagy, hétszemélyes, összkerékhajtású, és korszerű technikával baráti áron kínálják. A pofás orr mellett a teljes motorválaszték megújult, a nemzetközi menetpróbán hóban, aszfalton, autópályán, terepen és szerpentinen faggattuk a kis és a nagy benzinest, valamint az erősebbik dízelt.

Biró Csongor Autó

BMW X1 xDrive28i teszt: a turbó forradalma

Bár tagadták a BMW szakemberei, az új négyhengeres turbómotor bemutatásával leáldozóban van a benzines hathengeresek kora a bajor márkánál. A 245 lovas motor nemzetközi menetpróbáján bebizonyosodott, hogy még a nehéz X1-est is parádésan hajtja, belegondolni is jó, milyen lesz majd a hármasban, az ötösben és az 1-es sorozatban.

Biró Csongor Autó

Exkluzív teszt: BMW X5 M

Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

Biró Csongor Autó

Peugeot RCZ teszt: jobb, mint az Audi?

Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.

Biró Csongor Autó

Chevrolet Orlando teszt: Zagarnak jó lesz

Márciustól 4,79 millió forintos bevezető áron kapható a Chevrolet új egyterűje, az Orlando. Bemutatóján kiderült, Zságer Balázs és bandája kényelmesen befér – és még a hangszereket sem kell otthon hagyniuk. A dízel automatával kényelmes és erős, de a benzines változat kézi váltóval sem lebecsülendő.

Biró Csongor Autó

Skoda 4x4 teszt: mindent szabad

A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.

Biró Csongor Autó

Peugeot 508 teszt: titkos favorit

A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.

Biró Csongor Autó

Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: dízel helyett

Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy a pirinyó erőforrás biztonsággal és jó kedvvel mozgatja a VW Golf testét. Most arra kerestük a választ, hogy a TSI motor Bluemotion technikával párosítva valóban takarékos-e.

Biró Csongor Autó

Fiat 500C TwinAir: hang a múltból, motor a jövőből

Bár minden ízében modern autó a Fiat 500 kabrió, a kispolszkis emlékektől nem szabadulok. A kéthengeres kis turbós motor hangja az, ami felkorbácsolja a nosztalgiát. Azon tanított meg a feleségem autót vezetni. Nem ment könnyen, és az nem a polák hibája volt. Az emlékek számlájára írom, hogy kedveltem a tesztautó fulladásos hörgését, amely pörgetve szép motorhanggá alakul át. Ha szingli lennék, fiatal és bohó, talán meg is venném magamnak.

Biró Csongor Autó

Alfa Romeo Giulietta teszt: szépség – hibákkal

A 21 század legszebb Alfáját teszteltük, elegáns, szexi vonalaira a beltér izgalmas vonásai válaszolnak. Motorja kiváló, kellően erős és meglepően takarékos, ám az új kompakt Alfa nem tagadhatja le olasz gyökereit: szépséghibás.

1
33 34 35 36 37
58
Játék a szavakkal: az NGM tagadja, hogy a kormány 48 milliárd forintért „rendelt” autókat

Játék a szavakkal: az NGM tagadja, hogy a kormány 48 milliárd forintért „rendelt” autókat

Feladta magát Olaszországban a férfi, aki halálra késelt egy muszlim férfit egy francia mecsetben

Feladta magát Olaszországban a férfi, aki halálra késelt egy muszlim férfit egy francia mecsetben

A lengyel után az oroszok a román légteret is megsérthették

A lengyel után az oroszok a román légteret is megsérthették

Menczer Tamás vette védelmébe Jakupcsek Gabriellát

Menczer Tamás vette védelmébe Jakupcsek Gabriellát

Harmadjára is a TheVR vezeti a Forbes magyar influenszer ranglistáját 

Harmadjára is a TheVR vezeti a Forbes magyar influenszer ranglistáját 

A Varga-féle MNB tovább menetel a Matolcsy-féle úton

A Varga-féle MNB tovább menetel a Matolcsy-féle úton

Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát

Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát

Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk

Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk

Szibériaitigris-kölykök születtek a budapesti állatkertben – videó

Szibériaitigris-kölykök születtek a budapesti állatkertben – videó

A címlapról ajánljuk