Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#cégautó

hvg.hu Autó

Olcsó a teherautó, mégsem veszik

Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Autó

Milyen autókat örököltek az új miniszterek?

Csökkent a járművek száma, a rájuk fordított összkiadás; nőtt az átlagéletkoruk és a kihasználtságuk – röviden ez jellemzi az állami autóparkot a kormányváltás előtt. A korábbi kormányszóvivői iroda ezt elsősorban annak tulajdonította, hogy a szocialista kormány 2009-ben is tartotta magát ahhoz a 2008. őszi utasításhoz, amellyel Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök leállította az állami autóflotta központosított megújítását, valamint annak, hogy 2009 nyarától a használatra jogosult személyek száma 56-tal csökkent - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Autó

Ki kit figyel a cégautóban?

A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Autó

Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik

Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Autó

Nyaralás cégautóval. Mire figyeljen oda?

Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Különösen külföldi út esetén érdemes előre meggyőződni arról, hogy a használati, kiviteli engedélyek, az autó tartozékai rendben vannak-e. Jó tisztában lenni azzal is, mire terjed ki a céges autókra kötött biztosítás – hívja fel a figyelmet a KBC Autolease szakértője.

Autó

Ki kaphat cégautót Magyarországon?

Magyarország legnagyobb árbevételű cégei tulajdonképpen három csoportba sorolhatók aszerint, 2009-ben hogyan változtattak flottakezelési szokásaikon. Az egyik csoport a közszolgálati és állami tulajdonú cégek, ezek általában a legtöbb takarékoskodási eszközt bevetik: csökkentik a cégautók számát, módosítják a hitelszerződéseket, korlátozzák a magánhasználatot. A magáncégek esetében viszont leginkább attól függ, váltanak-e, s hogyan, hogy zömmel munkaautókat üzemeltetnek-e, vagy sem – olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

hvg.hu Autó

Hogyan érintette a válság a cégautópolitikát?

2008-ban nemhogy csökkent volna, pár ezerrel még nőtt is Magyarországon az újonnan forgalomba került új és használt cégautók száma, rá egy évre viszont már mindkettő drasztikusan visszaesett: 2009-ben nagyjából feleannyi cégautót adtak el a kereskedők, mint egy évvel korábban. A cégek azonban nemcsak új autót vásároltak kevesebbet, hanem úgy tűnik fel, a szokásosnál többet is vontak ki a forgalomból. Erre utal, hogy évtizede 9–10 százalék között van a cégautók részesedése a teljes hazai személygépkocsi-állományon belül, 2009-ben viszont 9 százalék alá került - derül ki a HVG Cégautó 2010 kiadványból.

hvg.hu Autó

Milyen autókkal járnak a miniszterek Németországban?

Kíváncsian várjuk, az új magyar kormánytagok milyen autókat rendelnek maguknak, netán megelégednek az előző miniszterek leharcolt Audi A6-osaival. Németországban a választások után mindig bemutatják, milyen járművel közlekedik a kancellár és új kabinetjének tagjai.

hvg.hu Autó

Csak a cégekben bízhatnak az autókereskedők

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) előrejelzésének megfelelően tovább lassul a forgalomba helyezések visszaesése, ami azonban semmiképpen nem jelenti a piac helyreállását. Az értékesítési darabszámok továbbra is mélyen alatta maradnak a magyar piac felvevőképességének. Az MGE szerint ennek elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek példátlanul alacsony szintje jelentősen gátolja, elsősorban a személygépjármű és motorkerékpár értékesítést. Az első öt hónapban 7063 új autót helyeztek forgalomba, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Autó

Mi történik a magyar cégautópiacon?

A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.

Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautó Magyarországon?

Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.

Tech

Milliárdokat spórolnak flottakövetéssel a cégek

Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.

Autó

Drága a benzin, korlátozzák a cégautó-használatot

Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti.

hvg.hu Autó

Mi történik, ha a visszahívásban cégautó érintett?

Az utóbbi hetek autó visszahívásai nem csak a magánszemélyeket érintik, egy-egy népszerűbb autótípus esetén akár egy vállalat élete is megbénulhat. Hogyan készülnek fel az ilyen esetekre a flottakezelő cégek?

automenedzser.hu Autó

Teszt: a legtakarékosabb Skodám

Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a...

hvg.hu Autó

23,8 millióért biztosítják a VPOP autóit

A Generali-Providencia Biztosító Zrt. nyerte a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) által kiírt közbeszerzést, amelyben a VPOP közel ezer autójának kötelező gépjármű felelősségbiztosítását a becsült 34 millió helyett 23,8 millióért vállalta - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

hvg.hu Autó

Fideszes autók közpénzből? - reagált az újpesti szervezet

A választási előkészületeket példázza, hogy az MSZP jobb híján elővette a népszerű autós kártyát. A játék lényege, hogy a nagyobb, erősebb, gyorsabb és takarékosabb mindent visz. A baj csak ott van, ha mindezt közpénzből teszik a politikusok.

hvg.hu Autó

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?

A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.

1
4 5 6 7 8 9 10
Ferenc antitézise, az első afrikai vagy ázsiai egyházfő, Erdő Péter – ki lehet az új pápa?

Ferenc antitézise, az első afrikai vagy ázsiai egyházfő, Erdő Péter – ki lehet az új pápa?

És akkor Magyarország repülőrajtot vett, csak a rossz irányba

És akkor Magyarország repülőrajtot vett, csak a rossz irányba

Egy hét alatt 10 milliós bírságot termelnek a horrorkaravánok

Egy hét alatt 10 milliós bírságot termelnek a horrorkaravánok

Orbán Viktor a Parlamentben az újdörögdi gránátbalesetről: Ez a hölgy a mi hősünk, nem akarom, hogy ön áldozatot csináljon belőle

Orbán Viktor a Parlamentben az újdörögdi gránátbalesetről: Ez a hölgy a mi hősünk, nem akarom, hogy ön áldozatot csináljon belőle

Orbán Viktor a Parlamentben az újdörögdi gránátbalesetről: Ez a hölgy a mi hősünk, nem akarom, hogy ön áldozatot csináljon belőle

Orbán Viktor a Parlamentben az újdörögdi gránátbalesetről: Ez a hölgy a mi hősünk, nem akarom, hogy ön áldozatot csináljon belőle

Börtönbe ment Trumpért és pitbullként küzd Kína megbüntetéséért a vámháború tábornoka

Börtönbe ment Trumpért és pitbullként küzd Kína megbüntetéséért a vámháború tábornoka

Ruanda illegális bevándorlók befogadásáról tárgyal az Egyesült Államokkal

Ruanda illegális bevándorlók befogadásáról tárgyal az Egyesült Államokkal

Idő előtt kiszivárgott fotókon a Jeep vadonatúj villanyautója

Idő előtt kiszivárgott fotókon a Jeep vadonatúj villanyautója

A transznemű nők egyik utolsó mentsvára is odaveszett

A transznemű nők egyik utolsó mentsvára is odaveszett

A címlapról ajánljuk