Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Németországban tetőre szerelhető biciklitartókat vettek nagyító alá. Az ACE autóklub a stuttgarti GTÜ minőségvizsgáló szervezet közreműködésével öt különböző tartót tesztelt. Az első helyet a Thule Pro Ride 591 elnevezésű terméke szerezte meg, amely a kifejezetten ajánlott minősítést kapta, és a lehető legmagasabb pontszámot érte el.
A német ADAC tavaly októberben 5 különböző súlycsoportban 10 gyerekülést tesztelt. A győztes ülés a Brio Primo+Base Isofix lett. Az isofix rögzítésének köszönhetően biztonságosan beszerelhető a járműbe, és a mezőnynél nagyobb védelmet nyújt a legkisebbeknek. Az oldalütközéses töréstesztben egyedül ez az ülés kapta meg a nagyon jó minősítést.
Rövidebb, vagy hosszabb úton egyaránt előfordulhat váratlan defekt, vagy kisebb karambol, amely hirtelen megállásra kényszeríti az autóst. Az izgalom hatása alatt sokak képtelenek helyesen cselekedni. Ugyanakkor nem árt, ha néhány dolgot szem előtt tartunk ilyen esetekben.
A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.
A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.
A férfiak állítják: csak ők tudnak igazán jól bepakolni az autóba egy-egy nyaralás előtt. Sok családnál éppen ezért ez az apa dolga. Ám nem elég, ha sikerül betuszakolni a rengeteg bőröndöt, táskát, játékot a csomagtartóba, az sem mindegy, hogyan rögzítjük ezeket. Menet közben ugyanis akár balesetveszélyes is lehet az odadobott, nem rögzített csomag. Amikor pedig gyerekkel indulnak hosszabb útra a megfelelő szórakozásról is gondoskodni kell. Nem mindegy tehát, mit visz magával az útra. Ilyenkor tehát az anyukák szerepe is megnő.
A BMW egyre több autót szeretne gyártani Kínában. Tavaly 38 százalékkal, idén pedig már a tervekhez képest 20 százalékkal növelte eladásait a kontinensnyi országban a müncheni autógyártó. A bajorok között még az Audi vezet, de a BMW-nek nagy tervei vannak.
Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.
Miközben a pályán 300 kilométer/órás sebességgel száguld az F1-es versenyautó, a garázsok szűk, a kívülállók számára titkozatos hátsó részében elbarikádozva egy csapat mérnök árgus szemekkel figyeli a monitorokat, ahová több száz csatornán özönlik az információ az autó minden egyes porcikájáról. A mágia neve: telemetria.
Mennyire okosak a legújabb alkalmazkodó xenon világításrendszerek? Az Auto motor und sport magazin négy csúcstechnológiát képviselő berendezést tesztelt. A minőségbiztosító TÜV Rheinland szerint az éjszakai súlyos közlekedési balesetek 50 százalékkal csökkenthetők lennének, ha minden autón xenonlámpa világítana. Azok a sofőrök, akik a xenonvilágítást halogénre cserélik, ismerik a jelenséget. Szinte olyan, mintha két gyertya fénye pislákolna előttük. Még látványosabbnak tűnik a különbség, ha alkalmazkodó rendszerre térünk át. A fényszórókat az útirányhoz, a vezetési helyzethez és részben még a közlekedési helyzethez is igazítja – ideális esetben mindezt átmenet nélkül.
Nem az állatok, sokkal inkább a szembejövő forgalom a kockázati tényező a vadak által okozott közlekedési balesetek esetében – állapította meg az a vizsgálat, amelyet az ADAC bonyolított le, miután Németországban egyre több az ilyen jellegű incidens.
Az allergiás sofőrök élete a pollenszezonban különösen veszélyes. Amikor a virágpor szállingózik, a fűfélék virágoznak, sok embernek folyni kezd az orra és viszketni a szeme. Ezek pedig értelemszerűen elveszik a figyelmet a vezetéstől. Felmérések szerint, ha valakit a volán mögött kap el a tüsszentőroham, akkor 50 kilométer/órás tempónál 14 métert tesz meg vakon. Az allergia ellen szedett szerek szintén befolyásolhatják a vezetési képességet. Az ADAC német autóklub szakemberei tippeket adnak arra, mire kell figyelni ilyenkor.
Hajszárító és itatóspapír a rágógumi ellen. Kólával eltüntethető kátrány vagy vérfolt. A régi, hagyományos házi receptek sokszor jobban segítenek az autók takarításában, mint a különböző vegyi anyagok.
Ebben a szezonban már kétszer múlt a futam a kerékanyán: Ausztráliában Sebastian Vettel egy biztosnak tűnő győzelmet bukott el miatta, míg Malajziában Michael Schumacher kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A kerékanya csak látszólag tűnik egyszerű fémdarabnak.
A telefonálás vezetés közben még akkor is erősen eltereli a vezető figyelmét, ha kihangosítót használ. Egy tanulmány szerint az embereknek csupán egy kis csoportja képes egyszerre több dologra koncentrálni. Ők a szuperérzékelők.
A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.
Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?
A tavasz, illetve a jó idő beköszöntével elindult a motoros szezon. Mielőtt azonban útnak indulna a kétkerekűvel, nem árt, ha alaposan átvizsgálja a hosszú tél után a járgányt. Fontos, hogy nem csak a motort kell felkészíteni az első útra, a motorosnak sem árt, ha a téli szünet után edz az indulásra.
Mindegy, hogy az utcán, a kijelölt úton, vagy a versenypályán történik, a kerékpározás veszélyes sport. A borulás, esés a levegőben van, és ha baleset történik, amiben többen is érintettek, nem feltétlenül mindig a biciklis a hibás.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij találkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek példátlanok a diplomáciában.