
MTI
Autó
Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron
Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket.
Bár a közlekedési múzeum most nem látogatható, mert új helyre költözik, a tervek szerint az egykori északi járműjavító helyére, a gyűjteményét bővítik. Most két olyan Ikarus buszt vettek, amelyek több város lakóinak ismerősek lehetnek itthon. Az egyik az egész világ busztermelésének egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló busza.
Senki sem ül a volánnál, de a kormány forog, az autó halad és elvileg célba ér. A tervek szerint néhány hónap múlva az utazóközönség is kipróbálhatja a vezető nélküli taxikat az Egyesült Államokban, az Arizona állambeli Phoenix környékén.
Egy 10-20 darabos flottát szeretnének a norvég fővárosban önjáró buszokból, amelyeket egy applikáció segítségével lehetne igénybe venni, és az utasok döntenék el, merre menjenek.
Nem először éri kritika a 3-as metró Oroszországban felújított szerelvényeit.
Hiánypótlónak nevezte a Közlekedési Múzeum igazgatója azt a faros Ikarus buszt, amely csütörtök délután érkezett meg hozzájuk. Az 1973-ban gyártott járművet restaurálják majd.
A Toyota 744 ezer Sienna modelljét hívja vissza az Egyesült Államokban az oldalsó tolóajtók esetleges meghibásodása miatt.
Egy huszonegy éves Opel Astrának már elkél némi segítség, hogy igazán jót menjen a hirdetés.
Nehezen és a vártnál később sikerült működésre bírni a 3-as metró első felújított szerelvényét – írja a Népszabadság. A tesztüzemet is megkezdték a Kőér utcai próbapályán, valamint elindult a kocsivezetők képzése. Közben két másik szerelvényt vittek ki felújítani Oroszországba. Az a cikk szerint még kérdéses, ráengedik-e a régi pályára az új metrókat, vagy megvárják a készülődő felújítás végét.
A szlovák-magyar határon, a Duna szlovákiai oldalán fekvő Párkány vasútállomásán fotózták le szerda reggel a 3-as metró első felújított szerelvényét, amelyet az oroszországi gyárból múlt héten indítottak el Budapestre.
Már jól ismerik a MÁV-Start utasai a Flirt motorvonatokat, amelyek elsősorban az elővárosi vonalakon járnak. A sárga-fehér-kék szerelvényekből újabb kettő érkezett a gyártótól – írja az Indóház.hu. A tervek szerint év végére lesz teljes a flotta.
Elektromos buszok üzembe állításával folytatják a 2013-ban indított pécsi buszcsereprogramot. A tervek szerint harminc magyar gyártású járművet akarnak forgalomba állítani.
A nem végleges dátum szerint március 31-én állítják forgalomba az első hosszú CAF-villamosokat a budapesti 1-es vonalon – írja az Indóház.hu. A próbajáraton lévő járműveket most is lehet már látni a városban, de utasok még nem szállhatnak fel.
Megfiatalítják a miskolci buszflottát: hetvenöt új, környezetbarát, gázüzemű, alacsonypadlós, MAN gyártmányú buszt állítanak forgalomba péntek estétől a borsodi megyeszékhelyen. Pénteken átadták a járművek töltőállomásait is.
Megvan a hosszú CAF-villamosok típusengedélye valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélye. Utóbbival március végétől lehet utazni a budapesti 1-es vonalon. A főváros összesen 12 hosszú CAF-ot vásárolt, valamennyi az 1-esen jár majd. Kilenc jármű már megérkezett.
Február eleje óta jár Prágában az a sárga-fehér egyrészes villamos, amelyből egyelőre egy példány van az egész világon, és augusztus végéig a cseh fővárosban tesztelik. Az Evicskának, vagyis Évikének becézett villamost máris megszerették a prágaiak – írja az Indóház.
Vezető nélküli elektromos városi buszt teszteltek Hollandiában. A járműben hat utas volt, így tette meg a 200 méteres tesztszakaszt, nagyon alacsony sebességgel. A WePod nevű jármű az ország középső részén fekvő Wageningenben közlekedik majd.
Éjszaka mozdonnyal vontatták el a Kőér utcai járműtelepről az első hat kocsit a 3-as metró szerelvényei közül, amelyeket a Metrovagonmas oroszországi gyárában újítanak fel.
Nem mindegy, hova állnak az utasok az új pesti trolikon. Ha az ajtók elé felfestett sárga csíkon ácsorognak ugyanis, a sofőrnek elvileg nem szabad zárnia az ajtókat – írja az Index. Ezt azonban nem mindenki tudja még.
A hulladéktelepre kerülhet a Szegedi Közlekedési Társaság remízéből az a félkész villamos, amelyről a cég volt vezetője egy 2010-es konferencián még azt mondta, hogy 2011-ben már utasokat szállíthat a városban – írja a Délmagyarország. A lap azt is kiderítette, hogy ez a villamos csak külsejében hasonlít az Afrikában bemutatott magyar villamos prototípusára.
Az ígéretek szerint november végéig forgalomba állítják mind a 16 új, alacsonypadlós, légkondicionált, török gyártmányú midibuszt a budai Várban. Beszerzésük 909 millió forintba került, a pénzt uniós forrásból teremtik elő. Egy-egy midibuszon egyszerre 39 ember tud utazni, az ülőhelyek száma 21.
Orbán Viktor szerint semmilyen elszigetelődést, retorziót nem fogunk támogatni Romániával és annak vezetőjével szemben.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.