Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nem csupán a szárazföldön, de a vízen is gyorsan haladnak a legújabb kétéltű autók. A vásárlók azonban nemcsak a válság miatt nem kapkodnak értük, hanem azért sem, mert a csúcsmodellek legalább 20 millió forintba kerülnek.
A válság ellenére az autóipar újabb és újabb típusokkal rukkol elő, főként a környezetbarátság jegyében. Nem csökken a lelkesedés az újfajta elektromos hajtásmódok iránt, ám úgy tűnik, ezek még jó ideig nem lesznek a benzines és dízelautók komoly ellenfelei.
A JATO Dynamics adatai szerint a Volkswagen Golf több mint egy éve tartó listavezető hegemóniája megtört az európai új autók arénájában. Márciusban a Ford Fiesta lett a legkeresettebb modell Európában. Nálunk továbbra is az Opel Astra a piacvezető. A legnagyobb hazai vesztes továbbra is a Suzuki Swift.
Az idei első negyedévben mintegy egyharmadával esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből.
Az ADAC német autóklub statisztikái szerint 2008-ban több mint százezer alkalommal okozott balesetet gumidefekt Németországban. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők jobban betartják a szabályokat.
Az ADAC német autóklub által tesztelt nyári gumik harmada nem megfelelő minőségű. A 35 vizsgált termék közül csak nyolc kapta meg az ajánlott minősítést.
A leggondosabb tervezés, a szigorúan ellenőrzött, robotizált gyártás mellett is előfordul, hogy egyes autók nem 100 százalékosak. Amikor a hibákat felfedezik, akkor a gyáraknak vissza kell hívniuk az érintett modelleket.
A helymeghatározás napjainkban már nem csupán az autóvezetők kiváltsága, a műszerfalakon világító navigációs rendszerek mellett egyre-másra jelennek meg a műholdas és egyéb módszereket kihasználó alkalmazások. Ezek egy része ma még gyerekcipőben jár, azonban a közeli jövőben a mobiltelefonhoz hasonlóan mindennapjaink részévé válhatnak.
A JATO Dynamics havi elemzéséből ismét bebizonyosodni látszik az a tény, hogy az új modellek képesek felpörgetni az eladásokat még válság idején is. A hazai autópiacon tart a mélyrepülés, 48,96 százalékos a visszaesés. A Suzuki Swift forgalma brutálisan visszaesett, havonta 1000-1500-zal kevesebb fogy, mint tavaly.
A fogyasztói pesszimizmus, az emelkedő munkanélküliség és a gazdasági kilátásokat övező bizonytalanság visszatartja a fogyasztókat a tartós javak, így az autók vásárlásától – állapítja meg elemzésében a Concorde. A tavalyihoz hasonló, illetve azt meghaladó értékesítés csak azokban az országokban tapasztalható, ahol kormányzati ösztönző programok indultak, például Kínában (24 százalékos növekedés) Németországban (21,5 százalékos emelkedés) vagy Brazíliában (2 százalékos csökkenés).
Miközben egyre több uniós államban bevezetik a régi autóért újat programot, a magyar kormány nem kíván foglalkozni ezzel a gazdaságélénkítő eszközzel. Pedig a német példából ítélve megérné.
Az alacsony fogyasztású kisautók vásárlói lesznek a legnagyobb nyertesei a 2009. július elsején bevezetendő új gépjárműadónak Németországban. Ha egyáltalán életbe lép a javaslat, a válság ugyanis mindent átírhat.
A váláság elvileg – a visszaeső szállítási teljesítmények és a csökkenő jövedelmekből kevesebb autózásra fordítható pénz miatt – az üzemanyagpiacon azonnal érezteti hatását. Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, egyben a Shell regionális (Magyarországért, Bulgáriáért, Csehországért és Szlovákiáért felelős) kiskereskedelmi üzletág-igazgatója azonban arról beszélt a hvg.hu-nak, hogy az európai polgárok, köztük a magyarok nem készülnek átalakítani a motorizációtól erősen befolyásolt életmódjukat.
A Vám-és Pénzügyőrségtől várja az Il Ferro reklámautós cég több ezer károsultjának egy része kára megtérítését, ami csak megnehezíti a még mindig folyó nyomozást – tudta meg a hvg.hu. Az Il Ferro-ügyben – melyet elsőként lapunk tárt fel több mint két éve – összesen hat embert gyanúsítottak meg a nyomozók, többüket pénzmosással.
Látszólag az autóvásárlási szokások tekintetében nincs különbség a női és a férfi vásárlók között. Ám, ha jobban megvizsgáljuk a kérdést, látszik, hogy a nők sokkal tárgyilagosabban tudnak dönteni, mint a férfiak, akiket a lóerők és az extrák teljesen elkábítanak. Német szakértők szerint a jövőben az autógyártásban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a női szempontok már a tervezés és a kivitelezés során is.
Navigációs eszközöket vehetünk 40 ezer vagy akár 160 ezer forintért is. De vajon érdemes-e a drágább készülékeket megvásárolni? A Prémium Autó Plusz 2009 szakmai kiadványban hat ilyen felsőkategóriás PNA-t hasonlítottunk össze.
Nemcsak a boltokban, hanem a közlekedési bírságok terén is gyakoriak az áremelések. A német szövetségi tanács úgy döntött, hogy ismét megemeli a bírságért kiszabható összegeket. Azt várják, a megemelkedett bírságok talán segítenek a balesetek számának visszaszorításában.
A Falk és a TomTom mobil navigációs készülékei a naptól, napszaktól és időponttól függően különböző utakon juttatják az autóst célba. Valóban ennyire intelligensek?
A környezetvédelmi zónák száma Németország városaiban harminckettőre emelkedett. Ezekben a belső kerületekben csak azok az autók közlekedhetnek, amelyeknek van úgynevezett zöld- vagy finompormatricájuk.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij találkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek példátlanok a diplomáciában.